torsdag 6 september 2012

Batman är galen och död

Under min lilla vistelse i Hamburg så hittade jag och min kamrat en ytterst trevlig liten serietidningsaffär, som inte bara sålde tidningar på tyska (vilket är ett ganska ovanligt fenomen i det där landet...). Jag plockade på mig Neil Gaimans prisade "What ever happened to the caped crusader" samt Frank Millers brutala och testosteronpumpade version av läderlappen i "All star Batman and Robin, the boy wonder". Den sistnämnda är bland annat känd för att vara den serien då den mörke riddaren brutalt slår ned och kör på poliser, samt tvingar Robin att käka råttor.

All Star B&R är redan läst, och jag har i alla fall tänkt att skriva en recension på den. Jag kan ju redan nu skvallra om att den är underbar.

Nästa del i topplistan om Tintins biroller ska också dyka upp snart, så håll i hatten. Förhoppningsvis ska jag kunna reportera lite "on the go" också efter att jag skaffat mig en ny mobil.

För att återkomma till Hamburg så kanske en liten resumé av den vistelsen är på sin plats;

Öl

Korv

...

..

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar